Zaterdag 5 juli was KVS Beach de ontvangende vereniging tijdens een van de vele beachtoernooien die dit seizoen worden georganiseerd. KVS Beach is de naam van de officiële beachtak van korfbalvereniging KVS/Maritiem.

KVS Beach organiseert jaarlijks een geweldig evenement, dit jaar was er ook een NK voorronde waar het winnende team zich direct kon plaatsen voor het NK op 16 augustus in en rond het Beachstadion op het strand van Scheveningen._MG_6214 (Small)

Een zeer sterk deelnemersveld stond om 13:00 klaar om te starten, naast de NK voorronde was er ook nog een goed gevuld breedtesport toernooi. In de NK voorronde-poule werd de 3×3 vorm gespeeld, wat zeer positief werd ervaren door eenieder. Korte wedstrijdjes en zeer attractief. Het ging er zeer fanatiek aan toe. De scheidrechters waren goed op de hoogte van alle regels en waren onzichtbaar, dus erg goed.

Uiteindelijk stonden KVS Beach en Blauw-Wit Beach in de finale. Na het voorstellen van de spelers schoot Blauw-Wit Beach uit de startblokken en stond binnen “no time” 2-0 voor. Via 4-1 en 6-3 gingen we het laatste kwart in. In het laatste kwart werd nog 1 keer gescoord en eindigde deze finale in 7-3 in het voordeel van Blauw-Wit. De winnaar ontving de beker uit handen van voorzitter Ruben van Arkel van KVS Beach.

Na een nat begin is het uiteindelijk geweldig weer geworden, waardoor een echte beachsfeer ontstond. Topsport, muziekje en een hapje en een drankje waren de ingrediënten. Ruben van Arkel sprak na afloop uit dat hij zeer tevreden was over dit geslaagde evenement en kijkt uit naar volgend jaar.

Bron: knkv.nl