Spelregels KVS Beach Challenge 2014

1.) Deelname is geheel op eigen risico. De organisatie erkent geen enkele aansprakelijkheid.

2.) De wedstrijden worden gespeeld volgens de officiële (normale korfbal)regels van het KNKV voor zover hier in dit reglement niet van wordt afgeweken.

3.) Er wordt monokorfbal gespeeld.

4.) In beweging is niets verdedigd.

5.) Gecontroleerd lichamelijk contact is toegestaan.

6.) De ploegen dienen 5 minuten voor aanvang van de wedstrijd gereed te staan bij het speelveld.

7.) Teams wedstrijdpoules: Ieder team bestaat uit 4 personen, 2 mannen en 2 vrouwen.

Team topsportpoules: Ieder team bestaat uit 3 personen. Er worden vier kwarten van 2,5 minuten gespeeld (tussendoor halve minuut rust), waarbij wordt begonnen met 2 vrouwen en 1 man, kwart 2: 2 mannen en 1 vrouw, kwart 3: 2 vrouwen en 1 man, kwart 4: 2 mannen en 1 vrouw.

8.) Wisselen kan continue vanaf een daartoe aangewezen punt in het veld. Toestemming van de scheidsrechter is niet nodig. Er mogen nooit meer dan 4/3 spelers per team in het veld staan.

9.) Er mag alleen op blote voeten of sokken worden gespeeld.

10.) De duur van de wedstrijden is aangegeven in het wedstrijdprogramma.

Deze tijden worden strikt gehanteerd.

11.) Wanneer twee ploegen met een gelijk aantal wedstrijdpunten eindigen in de poule wordt de rangorde bepaald aan de hand van het onderling resultaat, wanneer dit gelijk is geldt het doelsaldo, wanneer ook dit gelijk is telt het aantal gescoorde doelpunten, wanneer ook dit gelijk is worden er door elke ploeg door alle (acht) spelers strafworpen genomen totdat hier een winnaar uit komt.

12.) Wanneer in de (halve) finale na de normale speeltijd de stand gelijk is, wordt 2 keer 2,5 minuut verlengd. Als de stand ook na de verlenging gelijk is, wordt 2 keer 1 minuut verlengd volgens het ‘golden goal principe’. Indien het ook na deze verlenging gelijk is, worden door elke ploeg door alle (acht) spelers strafworpen genomen totdat hier een winnaar uit komt.

13.) De scheidrechter heeft de bevoegdheid een speler uit het veld te sturen bij overtredingen die daartoe aanleiding geven. De wedstrijdleiding bepaalt hierna of de betreffende speler wordt geschorst voor volgende wedstrijden op het toernooi.

14.) In alle gevallen beslist de wedstrijdleiding bij onduidelijkheden.